Kiemelten fontos a jótállásról és a szavatosságról való tájékoztatás minden ÁSZF-ben
Az online vásárlás népszerűsége folyamatosan növekszik, és ennek hatására egyre több webshop jelenik meg a piacon. Az online vásárlásokkal kapcsolatban azonban nemcsak a termékek minősége és az árak jelentenek szempontot, hanem az is, hogy a vásárlók mennyire érzik biztonságban magukat az adott webshopban. Az egyik fontos eszköz a vásárlók bizalmának elnyerésében a kellékszavatossággal és a jótállással kapcsolatos tájékoztatás, amely alapvető a fogyasztói érdekek védelme szempontjából, és fokozott figyelemmel kíséri is az ügyészség a vizsgálódása során.
A kellékszavatosság és a jótállás közötti különbségek sokszor összezavarhatják a fogyasztókat. A kellékszavatosság azt jelenti, hogy a fogyasztó jogosult arra, hogy reklamáció esetén a hibás termék javítását, cseréjét, árleszállítást vagy a szerződéstől való elállást kérje. Ez a jog minden termékre vonatkozik, és a Polgári Törvénykönyv garantálja, fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén két évig. Ezzel szemben a jótállás egy önkéntes vagy kötelező vállalás, amely az adott termékre vonatkozik. A jótállás időtartama és feltételei termékenként változhatnak, és további védelmet nyújt a vásárlónak, amennyiben a termék bizonyos időn belül meghibásodik.
A webshopoknak tehát azért fontos egyértelmű tájékoztatást adniuk ezekről a jogokról, mert ezzel megakadályozhatják, hogy a vásárlók téves információk alapján hozzanak döntéseket. A helytelen vagy hiányos információ ugyanis azt eredményezheti, hogy a fogyasztó nem lesz tisztában azzal, hogyan gyakorolhatja jogait. A kellékszavatosság és jótállás esetében gyakran előfordul, hogy a vásárló nem tudja, melyik jogot alkalmazhatja, milyen feltételekkel és milyen módon érvényesítheti azt. Ennek következtében előfordulhat, hogy egy fogyasztó feleslegesen fizet a javításért vagy cseréért, pedig jogosult lenne térítésmentes javításra a kellékszavatosság alapján.
A fogyasztói érdekek hatékony védelme érdekében a tájékoztatásnak világosnak és közérthetőnek kell lennie. A törvényi előírások szerint a webshopok kötelesek részletes információkat nyújtani a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozóan, valamint arról, hogy ezek a jogok hogyan és milyen feltételekkel gyakorolhatók. Az átlagos fogyasztótól nem várható el, hogy maga értelmezze a jogi szövegeket, vagy összehasonlítsa az általános szerződési feltételeket a jogszabályokkal. Ezért a webshopoknak úgy kell megfogalmazniuk a tájékoztatást, hogy abból félreérthetetlenül kiderüljön a kellékszavatossági és jótállási jogok gyakorlásának módja.
A webshopok tájékoztatási kötelezettsége a fogyasztóvédelmi törvények alapján a szerződéskötést megelőzően kezdődik, amely kiterjed a szerződés tárgyának lényeges tulajdonságaira, a vállalkozás elérhetőségére és a teljesítés feltételeire. Ezen belül a kellékszavatossággal és jótállással kapcsolatos tájékoztatás is hangsúlyos szerepet kap. A tájékoztatási kötelezettség biztosítja, hogy a fogyasztó tudja, hogy az adott termékkel kapcsolatban milyen jogai vannak, melyek a jótállási feltételek, és milyen módon tud élni ezekkel.
A kellékszavatossági és jótállási jogok gyakorlásával kapcsolatos tiszta tájékoztatás tehát nemcsak a vásárlói bizalom növelését szolgálja, hanem a webshop működési szabályszerűségét is elősegíti. A webshopoknak egyértelműen fel kell tüntetniük, hogy a fogyasztó a jogszabályok alapján milyen jogokkal rendelkezik, illetve milyen esetekben élhet ezekkel. Emellett fontos, hogy minden olyan információ, amely a vásárlás szempontjából lényeges, könnyen elérhető legyen a webshop oldalán.
Amennyiben a fogyasztó könnyen hozzáfér ezekhez az információkhoz, nagyobb biztonsággal és bizalommal vásárol az adott webshopban. Ez hozzájárul a pozitív vásárlói élményhez, ami hosszú távon növeli az ügyfelek lojalitását, és stabilizálja a vállalkozás piaci helyzetét.
Ahogy folyamatosan írunk róla, nagyon sok jogszabály-változással kell a webshopoknak szembenézniük, itt összefoglaltuk, illetve videót is készítettünk róla, hogy az elmúlt 4 évben kb, 15-ször változtak a webshopjogi szabályok. És természetesen a szavatosság és a jótállás szabályait nagyon profin kell tartalmazni egy webshop ÁSZF-nek.
Kerülje el a bírságokat! Válassza a VirtualJog nyújtotta biztonságot és kényelmet, hiszen a mi előfizetőinknek mindig friss és bírságálló az Általános Szerződési Feltételek dokumentuma! Már közel 4000 weboldalon fut a VirtualJog által készített ÁSZF, és adatkezelési tájékoztató.
Az ÁSZF generátor által elkészített webshop ÁSZF és webshop GDPR HTML, javascript kóddal működik, így a webáruházba való beillesztés után mindig jogkövető lesz. Végleges megoldást jelent a hagyományos webshop tulajdonosok számára. Az ÁSZF fej-, illetve láblécében található linkre kattintva pedig azonnal létrehozható a PDF verzió is.
Előfizetek az ÁSZF generátorra
Az ÁSZF generátor a VirtualJog belépő terméke, így a VirtualJog funkciói csak korlátozottan érhetők el, digitális termék és B2B értékesítés esetén sem működik.
Amennyiben nem hagyományos webshopot üzemeltet, vagy szeretné, ha webshop szabályzatait olyan ügyvédek készítenék el, akik 10+ éve csak ezzel foglalkoznak, vagy egyszerűen csak prémium minőségre (továbbá számos ajándékra és bónuszra) vágyik, akkor legyen igazi VirtualJog tag, és rendelje meg a Webshop csomagot. Figyelem! A Webshop csomagunk már angol, német, román és szlovák nyelven is elérhető!
címke
Kategóriák
- Adatkezelési tájékoztató (6)
- Adatvédelem (7)
- adatvédelmi szakértő (3)
- ÁSZF (14)
- ÁSZF generátor (139)
- ÁSZF készítés (91)
- ÁSZF kezelő (10)
- ÁSZF modul (3)
- Cookie szabályzat (3)
- Egyéb kategória (1)
- GDPR (8)
- GDPR szabályzat (10)
- GDPR szakértő (10)
- GDPR tanácsadás (15)
- Munkaszerződés készítés (1)
- Virtualjog (8)
- Webáruház ÁSZF (19)
- Webshop Jog (7)
- webshop jogász (25)
- webshop ügyvéd (97)