A Fogyasztóvédelmi Hatóság vizsgálatai során gyakran tapasztal jogsértést a vállalkozások panaszkezelési gyakorlatában. Két eset szokott problémát jelenteni:

Az első jogsértés, ami igen gyakori, hogy a webáruház ÁSZF szabályzatában az a felhívás szerepel, hogy a termék átvételét követően kizárja a termék sérülésével kapcsolatos fogyasztói panaszok közlését, valamint a panasztétel feltételeként az előzetes jegyzőkönyv felvételét szabja meg. Ez a gyakorlat a Fgytv. 17/A. §-ában foglalt panaszjog korlátozását jelenti, tehát jogsértő.

A másik jogsértés, amelyet a Hatóság gyakorta kifogásol, a telefonos szóbeli panaszok elintézésének módjára vonatkozik. A vállalkozás ugyanis jogsértő módon nem kötelezi a fogyasztót a telefonon már egyszer előadott panaszának írásbeli megküldésére.

A VirtualJog szoftverrel készített ÁSZF természetesen a panaszkezelés szabályait is precízen, folyamatosan napra készen tartalmazza. VirtualJog: minden ami webshopjog online, személyes egyeztetést nélkülözve, ügyvédektől. Sokkal több, mint egy ÁSZF generátor!