Május 28-ától egyértelmű válasz születik arra a kérdésre, hogy egy webáruháznak kötelezően kell-e rendelkeznie telefononos elérhetőséggel, kell-e telefonszámot feltüntetni az ÁSZF-ben.

A jelenleg hatályos 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint a távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót a vállalkozás székhelyének postai címéről, és – ha azzal rendelkezik – a telefonszámáról, a telefaxszámáról és az elektronikus levelezési címéről, továbbá annak a vállalkozásnak a nevéről és postai címéről, akinek a nevében eljár.

2022. május 28-tól azonban egyértelműsödik a szabályozás (megjegyzem, eddig is valamennyi hatósági állásfoglalás szorgalmazta, hogy egy webshopnak legyen telefonos elérhetősége).

A tavasz végén hatályba lépő rendelezések szerint kikerül a “ha azzal rendelkezik” szövegrész a 11.§ (1) bekezdés c) pontjából:

Távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót a vállalkozás székhelyének postai címéről, telefonszámáról és elektronikus levelezési címéről… stb.

Ez csak egy apróság a májusi jogszabály-változás rengetegből!  Egyre nagyobb szükség lesz a naprakész, ügyvédek által készített ÁSZF-re.

Fizessen elő most az adatvédelmi- és internetjogi ügyvédek által készített, milliós bírsággaranciát és folyamatos jogvédelmet garantáló legaltech alkalmazásra, a VirtualJog-ra!

Előfizetek a Webshop csomagra