Kötelező a webshopban a telefonszám?
Május 28-ától egyértelmű válasz születik arra a kérdésre, hogy egy webáruháznak kötelezően kell-e rendelkeznie telefononos elérhetőséggel, kell-e telefonszámot feltüntetni az ÁSZF-ben.
A jelenleg hatályos 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint a távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót a vállalkozás székhelyének postai címéről, és – ha azzal rendelkezik – a telefonszámáról, a telefaxszámáról és az elektronikus levelezési címéről, továbbá annak a vállalkozásnak a nevéről és postai címéről, akinek a nevében eljár.
2022. május 28-tól azonban egyértelműsödik a szabályozás (megjegyzem, eddig is valamennyi hatósági állásfoglalás szorgalmazta, hogy egy webshopnak legyen telefonos elérhetősége).
A tavasz végén hatályba lépő rendelezések szerint kikerül a „ha azzal rendelkezik” szövegrész a 11.§ (1) bekezdés c) pontjából:
Távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót a vállalkozás székhelyének postai címéről, telefonszámáról és elektronikus levelezési címéről… stb.
Ez csak egy apróság a májusi jogszabály-változás rengetegből! Egyre nagyobb szükség lesz a naprakész, ügyvédek által készített ÁSZF-re.
Fizessen elő most az adatvédelmi- és internetjogi ügyvédek által készített, milliós bírsággaranciát és folyamatos jogvédelmet garantáló legaltech alkalmazásra, a VirtualJog-ra!
címke
Kategóriák
- Adatkezelési tájékoztató (6)
- Adatvédelem (7)
- adatvédelmi szakértő (3)
- ÁSZF (14)
- ÁSZF generátor (137)
- ÁSZF készítés (91)
- ÁSZF kezelő (10)
- ÁSZF modul (3)
- Cookie szabályzat (3)
- Egyéb kategória (1)
- GDPR (8)
- GDPR szabályzat (10)
- GDPR szakértő (10)
- GDPR tanácsadás (15)
- Munkaszerződés készítés (1)
- Virtualjog (7)
- Webáruház ÁSZF (19)
- Webshop Jog (7)
- webshop jogász (25)
- webshop ügyvéd (96)