A fogyasztóvédelem kiemelt figyelmet fordít a vásárlók jogainak védelmére, különösen az online vásárlások esetén. A 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet 7. §-a értelmében a vásárlónak jogában áll három munkanapon belül cserét kérni, amennyiben a megvásárolt fogyasztási cikk meghibásodott. Az alábbiakban részletesen kifejtjük, hogy mikor és milyen feltételek mellett élhet a fogyasztó ezzel a jogával.

A 3 napos csere igénylése

A vásárló akkor kérheti a termék cseréjét, ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Fontos feltétel, hogy a vásárlás vagy az üzembe helyezés (attól függően, melyik történik meg később) időpontjától számított három munkanapon belül kell jelezni a hibát. Ebben az esetben a vásárlónak lehetősége van csereigényt benyújtani, és a vállalkozás köteles a terméket kicserélni.

A vállalkozás kötelezettségei

A vállalkozásnak nincs lehetősége arra, hogy a Polgári Törvénykönyvben rögzített aránytalan többletköltségre hivatkozzon. Ez azt jelenti, hogy a vállalkozás köteles a hibás terméket kicserélni, függetlenül attól, hogy a csere nagyobb költséget jelentene, mint például a javítás. Ez a kötelezettség a 2013. évi V. törvény, azaz a Polgári Törvénykönyv 6:159. § (2) bekezdés a) pontja alól kivételt képez.

Mire figyeljen a fogyasztó?

– Időben történő bejelentés:  A meghibásodást három munkanapon belül jelezni kell.

–  Hibás termék: A csere csak akkor igényelhető, ha a termék rendeltetésszerű használatát akadályozza a hiba.

– Nem lehet aránytalan költségre hivatkozni: A vállalkozás nem tagadhatja meg a cserét költségek miatt.

Összegzés

A 151/2003. kormányrendelet fontos fogyasztóvédelmi szabályokat rögzít, amelynek célja a vásárlók jogainak védelme a hibás termékek esetében. Amennyiben a meghibásodás a vásárlástól számított három munkanapon belül történik, a fogyasztó jogosult a termék cseréjére, és a vállalkozás köteles ennek eleget tenni. Ez a szabály különösen jelentős a webshopokban történő vásárlások során, ahol a vevő nem tudja előzetesen megvizsgálni a terméket.

A jótállás és a szavatosság szabályait minden webshop ÁSZF-ében részletesen fel kell tüntetni.

Ahogy folyamatosan írunk róla, nagyon sok jogszabály-változással kell a webshopoknak szembenézniük, a legmarkánsabb változás, hogy március 1-jétől közel tízszeresére növekedett a fogyasztóvédelmi bírság összege, illetve, hogy a webshopokat akár blokkolhatja is a hatóság.

Válassza a VirtualJog nyújtotta biztonságot és kényelmet, hiszen a mi előfizetőinknek mindig friss és bírságálló az Általános Szerződési Feltételek dokumentuma!

Az ÁSZF generátor által elkészített webshop ÁSZF és webshop GDPR HTML, javascript kóddal működik, így a webáruházba való beillesztés után mindig jogkövető lesz. Végleges megoldást jelent a webshop tulajdonosok számára. Az ÁSZF fej-, illetve láblécében található linkre kattintva pedig azonnal létrehozható a PDF verzió is.

Előfizetek az ÁSZF generátorra

Az ÁSZF generátor a VirtualJog belépő terméke, így a VirtualJog funkciói csak korlátozottan érhetők el.

Amennyiben nem hagyományos webshopot üzemeltet, vagy szeretné, ha webshop szabályzatait olyan ügyvédek készítenék el, akik 10+ éve csak ezzel foglalkoznak, vagy egyszerűen csak prémium minőségre (továbbá számos ajándékra és bónuszra) vágyik, akkor legyen igazi VirtualJog tag, és rendelje meg a Webshop csomagot. Figyelem! A Webshop csomagunk már angol, német, román és szlovák nyelven is elérhető!

A prémium minőséget választom, kell a Webshop csomag