Hasznos információk a webshop jegyzőhöz történő bejelentéséhez
Az utóbbi bejegyzéseinkben már bemutattuk, hogy milyen változásokra számíthatunk 2022. január 1-től webshopokat érintően, ez a bejegyzés pedig arról fog szólni, hogy hogyan tudjuk a tevékenységünket bejelenteni jegyző felé. A bejelentés megléte alapvető feltétele a webshop működtetésének, ezért erről sem szabad megfeledkezni.
Ma már nem minősül újdonságnak, hogy a gazdálkodó szervezetek az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény hatályba lépését követően csak az elektronikus ügyintézési módot vehetik igénybe, számukra a papíralapú ügyintézési lehetőség megszűnt.
Az önkormányzatok az E-önkormányzat portálon keresztül biztosítják számukra az elektronikus ügyintézéshez szükséges szolgáltatásokat, amely az alábbi címek bármelyikén érhető el:
https://eonkormanyzat.gov.hu
https://e-onkormanyzat.gov.hu
https://ohp.asp.lgov.hu
Első látogatáskor, a bejelentkezés gomb megnyomásával, KAÜ-azonosítás és az Általános Szolgáltatási Feltételek elfogadása után használhatóak a portál szolgáltatásai.
Bejelentkezett felhasználóként az önkormányzat teljes ügyindítási folyamata elérhető a felhasználók számára. Elsőként azt az önkormányzatot kell kiválasztani, ahová a kitöltött űrlapot szeretnénk eljuttatni. A csomagküldő kereskedelemnél sajátos szabály, hogy a székhely szerinti önkormányzathoz kell a bejelentést címezni, hiába végezzük máshol a tevékenységet, vagy esetleg van már más településen/kerületben üzletünk.
Az űrlap keresése előtt változtathatunk szerepkört, azaz megnyithatjuk, kitölthetjük és beküldhetjük az űrlapot a korábban kiválasztott önkormányzathoz saját nevünkben, vagy képviselőként cég, egyéni vállalkozó nevében is.
A következő lépés az ügytípus kiválasztása: Az ágazatnál az „Ipar-kereskedelem” opciót, majd az ügytípusnál az „Üzleti tevékenyég” opciót kell kiválasztanunk. Ezt követően az űrlap keresése 3 találatot fog eredményezni, amelyek közül a „Bejelentés nem üzletköteles termék forgalmazásáról” elnevezésű űrlapra lesz szükségünk.
Az online kitöltés opciót választva betöltődnek az adataink, és azonnal eleget is tehetünk a bejelentésnek.
Ugyanezen az űrlapon tudunk változást is bejelenteni, annyi különbséggel, hogy a bejelentés tárgya opciónál a „változás bejelentése” lehetőséget választjuk ki. Kötelezően meg kell adnunk a kereskedelmi tevékenységünk formáját, illetve a jellegét, majd a forgalmazott termékköröket, amelyeket az űrlapba épített listából tudunk kiválasztani. A kitöltés után ellenőrzést is lefuttathatunk, majd az online beküldés után nincs más teendőnk, mint várni a jegyző igazolását a nyilvántartásba vételről.
A jegyzőnek az igazolás kiállításával egyidejűleg a kereskedőt be kell jegyezni az országos kereskedelmi nyilvántartásba, amelynek adatbázisa az interneten elérhető:https://oknyir.kh.gov.hu/Kereses/Kereskedo
Célszerű a fenti nyilvántartásban is megkeresni vállalkozásunkat és ellenőrizni, hogy minden megadott adatunk helyesen szerepel az adatbázisban.
És nem utolsósorban webshopnak továbbra is rendelkezniük kell naprakész ÁSZF-fel. Annál is inkább, mert májusban új jogszabályok jönnek, így alapvető lesz a mindig friss, ügyvédek által készített ÁSZF megléte.
Fizessen elő most az adatvédelmi- és internetjogi ügyvédek által készített, milliós bírsággaranciát és folyamatos jogvédelmet garantáló legaltech alkalmazásra, a VirtualJog-ra!
címke
Kategóriák
- Adatkezelési tájékoztató (6)
- Adatvédelem (7)
- adatvédelmi szakértő (3)
- ÁSZF (14)
- ÁSZF generátor (137)
- ÁSZF készítés (91)
- ÁSZF kezelő (10)
- ÁSZF modul (3)
- Cookie szabályzat (3)
- Egyéb kategória (1)
- GDPR (8)
- GDPR szabályzat (10)
- GDPR szakértő (10)
- GDPR tanácsadás (15)
- Munkaszerződés készítés (1)
- Virtualjog (7)
- Webáruház ÁSZF (19)
- Webshop Jog (7)
- webshop jogász (25)
- webshop ügyvéd (96)