Számos fogyasztóvédelmi végzésben szerepelt az elmúlt időszakban hibaként a webshopokban a szállítási költség nem megfelelő feltüntetése, ezért most összefoglaljuk, hogy milyen módon kell egy webshopnak tájékoztatást adni fuvardíjról.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § (1) bekezdése alapján távollévők között kötött szerződés megkötését megelőzően a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót a szerződés szerinti áruért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről (…) valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről).

A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 14. § (1) bekezdése alapján a fogyasztót (…) írásban tájékoztatni kell a fogyasztóknak megvételre kínált termék eladási áráról és egységáráról, illetve a szolgáltatás díjáról. Az Fgytv. 14. § (5) bekezdése alapján a termék eladási áraként és egységáraként, illetve a szolgáltatás díjaként a fogyasztó által ténylegesen fizetendő, az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is tartalmazó árat kell feltüntetni.

Ennek alapján a nettó összegű árfeltüntetés és a „Ft + áfa” formátumban történő ártájékoztatás nem felel meg a hatályos jogszabályi követelményeknek. A szállítási költséget tehát bruttó összegben kell feltüntetni az ÁSZF-ben, illetve a webshop egyéb felületén.

A VirtualJog ÁSZF-jeit valóban ügyvédek készítik, ráadásul minden szabályzatra bírsággaranciát is vállalunk. A Webshop csomagunk mellé ingyenes VirtualJog Klub tagság és videós fogyasztói tájékoztató is jár, és számos bónuszt adunk a további jogi csomagjainkra.

Előfizetek a Webshop csomagra