Sokszor felmerülő kérdés, hogy mi történik akkor, ha egy fogyasztó cserélni szeretné a terméket, mert az nem lett megfelelő a méret miatt. Itt jönnek az elállási jog szabályai:

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg, tehát visszaküldheti a megrendelt terméket, és adhat le egy teljesen új rendelést. Felmerül ugyanakkor a kérdés, hogy ebben az esetben a szállítási költséget kinek kell fizetnie.

A rendelet 8/B. § (2) pontja adja meg a választ: Ha a fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, és elállási jogát gyakorolja, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

Tehát a webáruháznak vissza kell térítenie a teljes összeget (vételár + szállítási költség). Ezzel az első szerződést lezártnak tekinthetjük, majd az új rendelés leadásával (amikor már a megfelelő méretet választja a fogyasztó) egy új elektronikus szerződés jön létre.

Az elállási jog részletes szabályait (így a költségek visszafizetését) pontosan fel kell tüntetni minden webshop ÁSZF-ben. Ráadásul az elmúlt 2 évben rengeteg jogszabály-változás volt, ezért nagy szükség van a naprakész, ügyvédek által készített ÁSZF-re.

Fizessen elő most az adatvédelmi- és internetjogi ügyvédek által készített, milliós bírsággaranciát és folyamatos jogvédelmet garantáló legaltech alkalmazásra, a VirtualJog-ra! A Webshop csomagunk mellé ingyenes VirtualJog Klub tagság és videós fogyasztói tájékoztató is jár, és számos bónuszt adunk a további jogi csomagjainkra.

Előfizetek a Webshop csomagra