Gyakran felmerülő kérdés – a legutóbbi szakmai meetup-on is felmerült – hogy a fogyasztó elállása esetén a termék vételárát és a szállítási költséget is vissza kell fizetnie a webshopnak, vagy csak a termék árát?

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 23. § (1) bekezdése szerint ha a fogyasztó él az elállási jogával, akkor a webáruház haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is, tehát a szállítási költséget is.

Az elállási jog részletszabályait (így a költségek visszafizetését) pontosan fel kell tüntetni minden webshop ÁSZF-ben. Ráadásul az elmúlt 2 évben rengeteg jogszabály-változás volt, ezért nagy szükség lesz a naprakész, ügyvédek által készített ÁSZF-re.

Fizessen elő most az adatvédelmi- és internetjogi ügyvédek által készített, milliós bírsággaranciát és folyamatos jogvédelmet garantáló legaltech alkalmazásra, a VirtualJog-ra! A Webshop csomagunk mellé ingyenes VirtualJog Klub tagság és videós fogyasztói tájékoztató is jár, és számos bónuszt adunk a további jogi csomagjainkra.

Előfizetek a Webshop csomagra