Mikor lehetséges 3 napos cserét kérni egy webshopban történt vásárlás során?
A fogyasztóvédelem kiemelt figyelmet fordít a vásárlók jogainak védelmére, különösen az online vásárlások esetén. A 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet 7. §-a értelmében a vásárlónak jogában áll három munkanapon belül cserét kérni, amennyiben a megvásárolt fogyasztási cikk meghibásodott. Az alábbiakban részletesen kifejtjük, hogy mikor és milyen feltételek mellett élhet a fogyasztó ezzel a jogával.
A 3 napos csere igénylése
A vásárló akkor kérheti a termék cseréjét, ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Fontos feltétel, hogy a vásárlás vagy az üzembe helyezés (attól függően, melyik történik meg később) időpontjától számított három munkanapon belül kell jelezni a hibát. Ebben az esetben a vásárlónak lehetősége van csereigényt benyújtani, és a vállalkozás köteles a terméket kicserélni.
A vállalkozás kötelezettségei
A vállalkozásnak nincs lehetősége arra, hogy a Polgári Törvénykönyvben rögzített aránytalan többletköltségre hivatkozzon. Ez azt jelenti, hogy a vállalkozás köteles a hibás terméket kicserélni, függetlenül attól, hogy a csere nagyobb költséget jelentene, mint például a javítás. Ez a kötelezettség a 2013. évi V. törvény, azaz a Polgári Törvénykönyv 6:159. § (2) bekezdés a) pontja alól kivételt képez.
Mire figyeljen a fogyasztó?
– Időben történő bejelentés: A meghibásodást három munkanapon belül jelezni kell.
– Hibás termék: A csere csak akkor igényelhető, ha a termék rendeltetésszerű használatát akadályozza a hiba.
– Nem lehet aránytalan költségre hivatkozni: A vállalkozás nem tagadhatja meg a cserét költségek miatt.
Összegzés
A 151/2003. kormányrendelet fontos fogyasztóvédelmi szabályokat rögzít, amelynek célja a vásárlók jogainak védelme a hibás termékek esetében. Amennyiben a meghibásodás a vásárlástól számított három munkanapon belül történik, a fogyasztó jogosult a termék cseréjére, és a vállalkozás köteles ennek eleget tenni. Ez a szabály különösen jelentős a webshopokban történő vásárlások során, ahol a vevő nem tudja előzetesen megvizsgálni a terméket.
A jótállás és a szavatosság szabályait minden webshop ÁSZF-ében részletesen fel kell tüntetni.
Ahogy folyamatosan írunk róla, nagyon sok jogszabály-változással kell a webshopoknak szembenézniük, a legmarkánsabb változás, hogy március 1-jétől közel tízszeresére növekedett a fogyasztóvédelmi bírság összege, illetve, hogy a webshopokat akár blokkolhatja is a hatóság.
Válassza a VirtualJog nyújtotta biztonságot és kényelmet, hiszen a mi előfizetőinknek mindig friss és bírságálló az Általános Szerződési Feltételek dokumentuma!
Az ÁSZF generátor által elkészített webshop ÁSZF és webshop GDPR HTML, javascript kóddal működik, így a webáruházba való beillesztés után mindig jogkövető lesz. Végleges megoldást jelent a webshop tulajdonosok számára. Az ÁSZF fej-, illetve láblécében található linkre kattintva pedig azonnal létrehozható a PDF verzió is.
Előfizetek az ÁSZF generátorra
Az ÁSZF generátor a VirtualJog belépő terméke, így a VirtualJog funkciói csak korlátozottan érhetők el.
Amennyiben nem hagyományos webshopot üzemeltet, vagy szeretné, ha webshop szabályzatait olyan ügyvédek készítenék el, akik 10+ éve csak ezzel foglalkoznak, vagy egyszerűen csak prémium minőségre (továbbá számos ajándékra és bónuszra) vágyik, akkor legyen igazi VirtualJog tag, és rendelje meg a Webshop csomagot. Figyelem! A Webshop csomagunk már angol, német, román és szlovák nyelven is elérhető!
címke
Kategóriák
- Adatkezelési tájékoztató (6)
- Adatvédelem (7)
- adatvédelmi szakértő (3)
- ÁSZF (14)
- ÁSZF generátor (137)
- ÁSZF készítés (91)
- ÁSZF kezelő (10)
- ÁSZF modul (3)
- Cookie szabályzat (3)
- Egyéb kategória (1)
- GDPR (8)
- GDPR szabályzat (10)
- GDPR szakértő (10)
- GDPR tanácsadás (15)
- Munkaszerződés készítés (1)
- Virtualjog (7)
- Webáruház ÁSZF (19)
- Webshop Jog (7)
- webshop jogász (25)
- webshop ügyvéd (96)