Jótállási jegy elektronikus úton?
2021. január 1-gyel módosult a kötelezó jótállást szabályozó 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet. A változás óta lehetőség van arra, hogy a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus úton (elektronikus aláírással ellátva) is átadja a fogyasztó részére. Nézzük ennek a részletszabályait!
A jótállási rendelet alapján avállalkozás az e rendelet előírásainak megfelelő jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére.
Lehet-e egyben számla?
A fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel e rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is.
Mikor?
A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles.
URL-en is átadható
Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell.
Mit kell tartalmazni az elektronikus jótállási jegynek?
A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.
A jótállási jegyen fel kell tüntetni:
a) a vállalkozás nevét, címét,
b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint – ha van – gyártási számát,
c) a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,
d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy – a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén – a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,
e) a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá
f) az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti,
g) a vállalkozás bélyegzőlenyomatát és a kiállítás során a képviseletében eljáró személy aláírását, elektronikus dokumentumon való átadás esetén az elektronikus aláírást, valamint
h) a fogyasztási cikk fogyasztó által fizetett vételárát.
Ha szeretné, hogy webáruházának dokumentumai valamennyi jogszabályi előírásnak megfeleljenek, nem szeretne foglalkozni az állandó jogszabály-változásokkal, inkább a kényelmet és a minőséget választaná, akkor készítesse el velünk ÁSZF és/vagy adatvédelmi szabályzatait.
Az ÁSZF generátor által elkészített webshop ÁSZF és webshop GDPR HTML, javascript kóddal működik, így a webáruházba való beillesztés után mindig jogkövető lesz. Végleges megoldást jelent a webshop tulajdonosok számára. Az ÁSZF fej-, illetve láblécében található linkre kattintva pedig azonnal létrehozható a PDF verzió is.
Előfizetek az ÁSZF generátorra, mindössze 19.900 Ft + áfa összegért
Az ÁSZF generátor a VirtualJog belépő terméke, így a VirtualJog funkciói csak korlátozottan érhetők el. Amennyiben nem hagyományos webshopot üzemeltet, vagy szeretné, ha webshop szabályzatait olyan ügyvédek készítenék el, akik 10+ éve csak ezzel foglalkoznak, vagy egyszerűen csak prémium minőségre vágyik, akkor legyen igazi VirtualJog tag, és rendelje meg a Webshop csomagot.
A prémium minőséget, a VirtualJog Webshop csomagját választom
címke
Kategóriák
- Adatkezelési tájékoztató (6)
- Adatvédelem (7)
- adatvédelmi szakértő (3)
- ÁSZF (14)
- ÁSZF generátor (137)
- ÁSZF készítés (91)
- ÁSZF kezelő (10)
- ÁSZF modul (3)
- Cookie szabályzat (3)
- Egyéb kategória (1)
- GDPR (8)
- GDPR szabályzat (10)
- GDPR szakértő (10)
- GDPR tanácsadás (15)
- Munkaszerződés készítés (1)
- Virtualjog (7)
- Webáruház ÁSZF (19)
- Webshop Jog (7)
- webshop jogász (25)
- webshop ügyvéd (96)