Ahogyan korábban beszámoltunk, 2024. március 28-ától biztosítania kell minden B2C webáruháznak az MPL-es szállítást webshopjában a posta rendelet módosítása szerint.

A Magyar Posta közzétette az ezzel kapcsolatos Gyakran Ismételt Kérdéseit, így ebből szemezgetünk – figyelemmel arra, hogy szerintünk mik a leglényegesebb kérdések egy webáruház szemszögéből.

Kötelező szerződni az MPL-lel?

Nem kötelező. A kormányrendelet a fogyasztók számára biztosítja a kiszállítást végző postai szolgáltató megválasztási lehetőségét, ami nem szükségszerűen jelenti azt, hogy a webáruház az őt terhelő kötelezettségének a Magyar Postával kötött, külön írásba foglalt keretszerződés megkötésével tudna csak eleget tenni. A fogyasztónak/vásárlónak a kiszállításra vonatkozó igényét a webáruház keretszerződés megkötése mellőzésével, az adott árut tartalmazó postai küldemény egyedi feladásával is kiszolgálhatja.

Kötelező egy webshopnak regisztrálni a Magyar Posta regisztrációs űrlapján keresztül?

Nem kötelező, egyedileg is fel lehet adni a terméket, szerződéskötés és regisztráció nélkül is.

Fel lehet-e tüntetni plusz kezelési, csomagolási költséget?

Igen, a kiszállításnak a Magyar Posta díjain kívüli egyéb összetevői is lehetnek (küldemény összerendezése, csomagolás, IT, utánvét stb.). Ezek a költségek továbbra is felszámíthatóak, azonban elvárás, hogy ezen költségek a Magyar Posta díjain felül jelenjenek meg, vagyis külön tételként.

Mi a teendő akkor, ha Fulfillment szolgáltatót vesz a webáruház igénybe a csomagjai kezeléséhez?

Ebben az esetben is a webáruházat terheli a kormányrendeletnek való megfelelés kötelezettsége, vagyis a honlapján neki kell biztosítani az Magyar Posta választhatóságát. Amennyiben a csomagok feladását a fulfillment szolgáltató végzi (integrátorként működik), akkor neki mindenképpen indokolt a Magyar Postával keretszerződést kötni. A webshopnak ilyenkor díjként a fulfillment szolgáltató által számára meghatározott kiszállítási díjakat kell feltüntetnie a honlapján. Amennyiben a küldemények feladója a webáruház (és a fulfillment szolgáltató csak kisegítő tevékenységet lát el), akkor a webáruháznak kell regisztrálnia, vagy egyedi szerződést kötnie a Magyar Postával.

(frissítés 2024.03.16.)

Időközben megjelent a Ecommerce Hungary Kisvállalati Tagozatának Állásfoglalása is a posta-ügyben, mely az alábbi linkről tölthető le. Az állásfoglalásban megerősítésre kerül, hogy nem kötelező sem a regisztráció, sem a szerződés-kötés a Postával, illetve, hogy a szállítási határidő is szabadon meghatározható.

(frissítés 2024.03.19.)

Birtokunkba került a Nemzetgazdasági Minisztérium Állásfoglalása is a rendeletről, mely letölthető innen. Az állásfoglalásból az is kiderül, hogy nem kötelező a posta valamennyi ajánlatát feltüntetni (csomagautomata, Posta Pont, házhozszállítás):

Online értékesítés esetén a Magyar Posta összes ajánlatát fel kell tüntetni?

A Korm. rendelet hivatkozott 3/A. § szerinti rendelkezése alapján webshopnak a honlapján a Magyar Posta Zrt. által nyújtott, a megvásárolt áru kézbesítésére vonatkozó postai szolgáltatás vásárló által történő kiválasztásának a lehetőségét kell biztosítania az egyetemes postai szolgáltató postai (kézbesítési) szolgáltatásának a többi postai szolgáltatóval azonos módon történő feltüntetésével. A rendelkezésben foglalt kötelezettség teljesítése során, annak céljával összhangban a vásárló számára az adott termék jellegével, természetével összeegyeztethető postai kézbesítési módok legszélesebb körét célszerű az érintett vállalkozásoknak biztosítaniuk.

Ahogy folyamatosan írunk róla, nagyon sok jogszabály-változással kell a webshopoknak szembenézniük, a legfrissebb, hogy március 1-jétől közel tízszeresére növekszik a fogyasztóvédelmi bírság összege.

Készüljön fel változásokra! Még mindig összeollózott ÁSZF-et használ? Biztosan friss az ÁSZF-e? Sajnos a pár éve készített ÁSZF már nem hatályos, és az ÁSZF minták kora is lejárt. 

Válassza a VirtualJog nyújtotta biztonságot és kényelmet, hiszen a mi előfizetőinknek mindig friss és bírságálló az Általános Szerződési Feltételek dokumentuma!

Az ÁSZF generátor által elkészített webshop ÁSZF és webshop GDPR HTML, javascript kóddal működik, így a webáruházba való beillesztés után mindig jogkövető lesz. Végleges megoldást jelent a webshop tulajdonosok számára. Az ÁSZF fej-, illetve láblécében található linkre kattintva pedig azonnal létrehozható a PDF verzió is.

Előfizetek az ÁSZF generátorra

Az ÁSZF generátor a VirtualJog belépő terméke, így a VirtualJog funkciói csak korlátozottan érhetők el.

Amennyiben nem hagyományos webshopot üzemeltet, vagy szeretné, ha webshop szabályzatait olyan ügyvédek készítenék el, akik 10+ éve csak ezzel foglalkoznak, vagy egyszerűen csak prémium minőségre (továbbá számos ajándékra és bónuszra) vágyik, akkor legyen igazi VirtualJog tag, és rendelje meg a Webshop csomagot. Figyelem! A Webshop csomagunk már angol, német, román és szlovák nyelven is elérhető!

A prémium minőséget választom, kell a Webshop csomag