Panaszkezelési hibák a webshopok ÁSZF-ében
A Fogyasztóvédelmi Hatóság vizsgálatai során gyakran tapasztal jogsértést a vállalkozások panaszkezelési gyakorlatában. Két eset szokott problémát jelenteni:
Az első jogsértés, ami igen gyakori, hogy a webáruház ÁSZF szabályzatában az a felhívás szerepel, hogy a termék átvételét követően kizárja a termék sérülésével kapcsolatos fogyasztói panaszok közlését, valamint a panasztétel feltételeként az előzetes jegyzőkönyv felvételét szabja meg. Ez a gyakorlat a Fgytv. 17/A. §-ában foglalt panaszjog korlátozását jelenti, tehát jogsértő.
A másik jogsértés, amelyet a Hatóság gyakorta kifogásol, a telefonos szóbeli panaszok elintézésének módjára vonatkozik. A vállalkozás ugyanis jogsértő módon nem kötelezi a fogyasztót a telefonon már egyszer előadott panaszának írásbeli megküldésére.
A VirtualJog szoftverrel készített ÁSZF természetesen a panaszkezelés szabályait is precízen, folyamatosan napra készen tartalmazza. VirtualJog: minden ami webshopjog online, személyes egyeztetést nélkülözve, ügyvédektől. Sokkal több, mint egy ÁSZF generátor!
címke
Kategóriák
- Adatkezelési tájékoztató (6)
- Adatvédelem (7)
- adatvédelmi szakértő (3)
- ÁSZF (14)
- ÁSZF generátor (135)
- ÁSZF készítés (90)
- ÁSZF kezelő (10)
- ÁSZF modul (3)
- Cookie szabályzat (3)
- Egyéb kategória (1)
- GDPR (8)
- GDPR szabályzat (10)
- GDPR szakértő (10)
- GDPR tanácsadás (15)
- Munkaszerződés készítés (1)
- Virtualjog (7)
- Webáruház ÁSZF (18)
- Webshop Jog (7)
- webshop jogász (25)
- webshop ügyvéd (94)